قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار جشنواره فیلم فجر / گزارش مخاطبان هنر از نشست خبری فیلم «صبح اعدام»/ فیلمی مستند بر اساس گزارش کیهان

گزارش مخاطبان هنر از نشست خبری فیلم «صبح اعدام»/ فیلمی مستند بر اساس گزارش کیهان

به گزارش مخاطبان هنر، نشست فیلم سینمایی «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی ظهر شنبه ۱۴ بهمن در برج میلاد با حضور کارگردان، تهیه‌کننده، تدوینگر، بازیگران برگزار شد.

در نشست رسانه‌ای این فیلم، بهروز افخمی درباره ساختار فیلم عنوان کرد: فیلم می‌توانست به صورت مستند داستانی اجرا شود چرا که مقدار زیادی نریشن و گفتار متن دارد و معتقدم به هیچ شکلی غیر از این نمی‌شد کار کرد.این کارگردان در پاسخ اینکه آیا کار تماماً منطبق بر واقعیت است، افزود: صد درصد طبق واقعیت نیست و ما خود دیالوگ و داستان تنظیم کرده ایم به عنوان مثال دیالوگی که به آقای خمینی بگویید «همه تو را دیدن و خریدن و من ندیده خریدم» جای دیگری از طیب نقل شده بود اما آن را به اتاق اعدام منتقل کردیم.

بهروز افخمی در پاسخ به اینکه چرا برای اثر قهرمانی و حماسی موسیقی رومانتیک گذاشته اید، گفت: اگر مقصود شما از رومانتیک همان معنا و شیوه‌ای از موسیقی که جنبه آن دنیایی دارد است باید بگویم این موسیقی به لحظه اعدام می‌خورد و بسیار درست در کار استفاده شده است.

ایشان در پاسخ به اینکه طعم اقتباس برایش چگونه است، عنوان کرد: بیشتر آثاری که ساخته ام اقتباسی بوده است البته این کار علی رغم استفاده از گزارش روزنامه کیهان اقتباسی به حساب نمی‌آید و درست است که فیلم بر اساس گزارش کیهان نوشته شده اما اقتباس کامل محسوب نمی‌شود.

در ادامه علی شیرمحمدی تهیه کننده و طراح صحنه و لباس «صبح اعدام» گفت: تجربه همکاری با آقای افخمی را داشته ام و تجربیات خوبی با ایشان دارم و همزمان با تهیه کنندگی با توجه به سابقه خود، طراحی صحنه و لباس را به درخواست آقای افخمی خودم انجام دادم و امیدوارم در این امر موفق بوده باشم.

محسن دارسنج طراح چهره پردازی فیلم نیز بیان کرد: تلاش داشتیم طراحی چهره‌ها تا حد امکان به واقعیت نزدیک شود اما تاکید ۱۰۰ در صد بر شباهت وجود نداشت.

حسنعلی اسدی فیلمبردار این پروژه نیز در سخنانی عنوان نمود: کار با آقای افخمی افتخار است. سیاه و سفید بودن کار برای من تجربه جدیدی بود و از حضور در این کار خیلی خوشحالم و تلاش کردیم کار خوب ارابه دهیم.

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲، 16:00

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir