قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار جشنواره فیلم فجر / گزارش مخاطبان هنر از نشست خبری فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» /اقتباس از گنجینه ادبیات ایران و جهان است

گزارش مخاطبان هنر از نشست خبری فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» /اقتباس از گنجینه ادبیات ایران و جهان است

به گزارش مخاطبان هنر نشست خبری فیلم سینمایی صبحانه با زرافه‌ها در نوبت چهارم اکران فیلم شامگاه شنبه -۱۴ بهمن- در خانه جشنواره (برج میلاد) با حضور عوامل برگزار شد.

کارگردان این فیلم سینمایی در آغاز نشست مطرح کرد: من و ایمان صفایی سال‌های سال است با هم کار می‌کنیم و تمام کارهایی که تاکنون انجام داده‌ایم، مبتنی بر علایق و سلایق ماست، یعنی هر چیزی که دوست داریم و به آن معتقد هستیم را برای نوشتن انتخاب می‌کنیم و در این خلال، کلی دوست پیدا می‌کنیم که عوامل هر فیلم‌مان تشکیل می‌شود.خیلی خوشحال و خوشبخت هستم که این عوامل و بازیگران درجه یک در این فیلم حضور دارند.
صحت در ادامه اظهارداشت: جهان مدرن به اندازه کافی عجیب و غریب است چیزی که من و ایمان می‌نویسیم، صرفاً جهان‌بینی ماست و ممکن است هجو باشد یا نباشد، جز این هر چه بگویم دروغ گفته‌ام.

سروش صحت درباره اقتباس از ادبیات در فیلم توضیح داد: من و ایمان دلمان می‌خواهد از بزرگان ادبیات جهان و ایران، چه کلاسیک و چه مدرن اقتباس کنیم. چندباری هم تلاش کردیم؛ اما اتفاق نیفتاده است. آرزوی ماست که بتوانیم روزی از این گنجینه ادبیات استفاده کنیم.

این کارگردان با اشاره به تاثیرپذیری از تجربیات زندگی روی خلق اثر بیان کرد: هر فیلم یا کتابی که ما می‌بینیم یا می‌خوانیم، حتی لحظاتی که در زندگی تجربه می‌کنیم؛ خواه یا ناخواه در ذهنمان تاثیر می‌گذارد. باید بگویم در تولید این فیلم، از طراح صحنه گرفته تا فیلمبردار و تدوین‌گر، همه و همه هنرشان را خرج کردند.

مهیار علیزاده آهنگساز «صبحانه با زرافه‌ها» اظهار داشت: سروش صحت و کارهای قبلی‌اش را بسیار دوست داشتم. فضای آثارش با دیگر فیلم‌ و سریال‌ها متفاوت است. من هم دیر به این پروژه اضافه شدم و در زمان بسیار کم یعنی چهار روز فرصت داشتم تا کارم را انجام دهم. امیدوارم تا حدودی توانسته باشم کارم را درست انجام دهم.

آرمان فیاض‌ مدیر فیلمبرداری فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» درباره تجربه حضور در این فیلم سینمایی توضیح داد و گفت: از زمانی که با سروش صحت کار کردم، دیگر کار کردن با دیگر کارگردانان دشوار شده است. او انسان بزرگی است و روح بزرگی دارد و باعث می‌شود تا نقاط تاریک درون ما روشن شود. من فقط راهی را رفتم که سروش نشان می‌داد.

امیرحسین حداد طراح صحنه و لباس توضیح داد: جمله معروفی داریم که هر لوکیشینی باید روح داشته باشد و باید بگویم که سروش صحت آموزگار خوبی برایم بوده است. همان‌قدر که کار کردن در پشت‌صحنه با او به ما خوش می‌گذرد، سخت هم هست، چراکه پیدا کردن فضای ذهنی او بسیار دشوار است.

تاریخ انتشار:۱۵ بهمن ۱۴۰۲، 01:43

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir