قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار جشنواره تئاترفجر / وزیر فرهنگ: نمایش «ثقة‌الاسلام» بازآفرینی یک اتفاق مهم تاریخی بود
نمایش ثقة الاسلام بازآفرینی یک اتفاق مهم تاریخی بود گروه های شهرستانی نمایش در بهترین سالن های تهران فرصت اجرا دارندW¬ñ?

وزیر فرهنگ: نمایش «ثقة‌الاسلام» بازآفرینی یک اتفاق مهم تاریخی بود

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحاشیه جشنواره تئاتر فجر گفت خداراشکر این‌روزها اتفاقات خوبی را در تئاتر کشور به لطف دوستان شاهد هستیم، اکنون نیز در جشنواره تئاتر فجر چهل‌ودوم استقبال پرشوری را می‌بینیم و این موضوع نوید روزهای خوب برای تئاتر را می‌دهد.

به گزارش مخاطبان هنر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه هشتم بهمن 1402، به تماشای نمایش «ثقه‌الااسلام» به کارگردانی امیر حجازی نشست که در قالب اجراهای چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه رفته بود.

اسماعیلی در پایان این نمایش در جمع خبرنگاران گفت: «گروه‌های شهرستانی اجراهای خوبی داشتند؛ این دوستان عزیزمان نیز از تبریز با اجرای خود یک رویداد مهم تاریخی را بازگو کردند؛ موضوع «ثقة‌الاسلام» از جمله موضوعاتی است که تاکید شده بود کارهای نمایشی درباره آن تهیه شود. در همین راستا امسال علاوه بر اینکه نمایش «کلنل» روی صحنه رفت، شاهد اجرای نمایش «ثقة‌الاسلام» نیز بودیم.»

وزیر ارشاد افزود: «باید از دوستان عزیز تبریزی‌ به خاطر زحمات شان تشکر کنم و ان شاءلله بتوانیم همین نگاه را در بازآفرینی سایر وقایع مهم تاریخی کشور ادامه دهیم.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وجه تمایز جشنواره تئاتر فجر امسال هم گفت: «جشنواره امسال خیلی بومی شده و با اقتضائات سنتی و تاریخی کشورمان متناسب است. ما با نگاه به همه مناطق کشور و حاکم شدن عدالت فرهنگی شاهد بروز استعدادهای خوبی هستیم و از این رو در بهترین سالن‌های شهر تهران گروه‌های استانی فرصت اجرا دارند.»

محمدمهدی اسماعیلی همچنین درباره شفافیت بودجه وزارت فرهنگ توضیح داد: «اطلاعات در این زمینه منتشر شده و شرایط کاملا روشن است؛ در قرارگاه شهید آوینی میز تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی تشکیل شده است؛ سرانه‌ای را نیز در نظر گرفته‌ایم و اقدامات با مدیریت دوستان مان در معاونت هنری به صورت برنامه محور پیش می‌رود و از همه مجموعه‌های نمایشی کشور حمایت صورت می‌گیرد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت‌های خود درباره شرایط و حال و هوای این روزهای تئاتر ایران گفت: «خداراشکر این‌روزها اتفاقات خوبی را در تئاتر کشور به لطف دوستان شاهد هستیم، اکنون نیز در جشنواره تئاتر فجر چهل‌ودوم استقبال پرشوری را می‌بینیم و این موضوع نوید روزهای خوب برای تئاتر کشور را می‌دهد.»

محمود سالاری (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی) و اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران) همراه وزیر فرهنگ به تماشای این اثر نشستند‌.

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است.

تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۴۰۲ ۲۲:۴۵

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir