قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / سینما / همراه با ارایه گزارش جشنواره‌ها؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر رییس شورای هنر شد

همراه با ارایه گزارش جشنواره‌ها؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر رییس شورای هنر شد

در نشست مشترکی که بین رییس سازمان سینمایی و مدیران آن با هیات مدیره خانه سینما برگزار شد درباره مباحث مختلفی از جمله لزوم ارایه طرح امنیتی شغلی صحبت شد.

به گزارش مخاطبان هنر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، نشست مشترک رییس و جمعی از معاونین و مدیران سازمان سینمایی با مدیرعامل و هیات مدیره خانه سینما عصر روز گذشته ۱۰ بهمن در محل خانه سینما برگزار شد. این نشست با حضور محمد خزاعی، محمدحسین نیرومند، محمدمهدی عسگرپور، اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، قادر آشنا، علی دهکردی، حبیب اسماعیلی، یزدان عشیری، علی لقمانی، جابر قاسمعلی، سیدعلیرضا حسینی، علیرضا نجف زاده، غلامرضا نجاتی و علیرضا اسماعیلی همراه بود.

در این نشست علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما با اشاره به اهمیت این گونه جلسات مشترک برای حل مشکلات اعضای صنوف سینمایی بر لزوم تداوم جلسات همفکری و هم اندیشی پیرامون مسایل ۶ هزار عضو خانه سینما تاکید کرد و گفت: خوشبختانه، اختلاف نظر اساسی بین سازمان سینمایی و خانه سینما وجود ندارد، بر عکس، دغدغه‌های مشترک و همسویی و همگرایی بسیار زیادی بین این ۲ سازمان وجود دارد.

محمد مهدی عسگرپور رییس هیات‌مدیره خانه سینما نیز در این نشست مشترک با اشاره به مشکلات موجود گفت: رابطه میان خانه سینما و سازمان سینمایی در این دوره احترام آمیز و همراه با مفاهمه بوده است، به ویژه که از سال گذشته این همدلی و همگرایی در مقیاس وسیع‌تری نمود پیدا کرده و پر رنگ‌تر شده و رابطه فیمابین به مراتب، عمیق تر، بهتر، روان‌تر و محترمانه‌تر شده است که با وجود یک سینماگر در راس سازمان سینمایی غیر از این هم تصور نمی‌رفت.

لزوم تدوین آیین نامه حقوق و دستمزد عوامل سینمایی

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور با اشاره به همگرایی شکل گرفته مابین مدیریت سینما و صنوف سینمایی گفت: خوشبختانه روند تعاملی رضایت‌بخشی میان خانه سینما و سازمان سینمایی شکل گرفته است که قطعا به نفع خانواده سینما و جامعه است. در حال حاضر جریان ملی سینما نیاز به همفکری، حمایت و همراهی دارد و در حوزه‌های مهمی همانند سینمای بین‌الملل و بازاریابی و ارزآوری در این بخش نیازمند گفت‌وگو هستیم.

خزاعی با توضیح اینکه برای توسعه اشتغال و امنیت شغلی صنوف سینمایی نیازمند تدوین آیین‌نامه حقوق و دستمزد هستیم، گفت: در حوزه حقوق و دستمزد تا زمانی‌که به آیین نامه مدون و عملیاتی دست نیابیم، مشکلات افزایش پیدا می‌کند. لازم است که خانه سینما در زمینه امنیت شغلی اعضا و نیز تدوین نظام‌نامه هزینه و دستمزد اقدام کند و با کمک اتحادیه، خانه سینما و سازمان سینمایی این نظام نامه شکل و ضمانت اجرایی پیدا کند.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه همچنان پیگیر رفع مشکل بیمه سینماگران هستیم، ادامه داد: یکی از مهمترین مباحثی که بنده از ابتدای حضورم در سازمان سینمایی به شدت پیگیر آن بوده و هستم بحث معیشت خانواده سینما است. واقعیت این است که خیلی از همکاران ما در این خانواده به لحاظ معیشت در مضیقه و سختی به سر می برند و ما به عنوان متولیان سینما وظیفه داریم برای این موضوع کاری انجام دهیم. طرح امنیت شغلی را باید تعریف کنیم. ثبات و آرامش سینما لازمه رونق سینما و کمک به اعضای صنوف است. وقتی چرخه تولید و اقتصاد سینما تداوم داشته باشد می توان امیدوار بود خانواده سینما از آن بهره ببرد و اشتغال توسعه یابد. بدون رونق سینما شغلی هم نیست. همواره، از بودجه سینما و حمایت از معیشت سینماگران پیگیری و دفاع کرده ام. همچنین در دو سال گذشته ما بحث بیمه سینماگران را از طریق ایجاد کارگروه ویژه در سازمان تامین اجتماعی پیگیری کردیم که امیدوارم به نتایج خوبی برسد. در حوزه مسکن بیش از ۱۵ جلسه با دوستان دست اندرکار در این زمینه برگزار کرده ایم و خوشبختانه روند امیدوارکننده است و حتی تا جانمایی زمین و تشریفات اداری و بانک عامل پیش رفته ایم.

نیاز به پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی در زمینه هوش مصنوعی

خزاعی با اشاره به مقوله هوش مصنوعی در جهان معاصر و ورود آن به سینما هم عنوان کرد: با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، استفاده از این دستاورد جهانی در سینما اجتناب ناپذیر است. هوش مصنوعی و متاورس به عنوان تکنولوژی نوین وارد سینما شده و ما در گوشه و کنار اخبار و گسترش و حکمفرمایی آن را می شنویم. باید استفاده از این تکنولوژی‌ها بر اساس نیاز و همخوان با دیگر گزاره‌های سینمای ایران باشد پیش از همه باید بررسی جامع و پژوهشی اصولی دراین زمینه انجام شود. ما نمی‌توانیم چشم روی پیشرفت هایی که در جهان تکنولوژی صورت می گیرد، ببندیم. اما باید استفاده از این دستاوردهای علمی قاعده مند و ضابطه مند و در جهت ارتقای سینمای ایران و نیز حفظ منافع همه دست اندرکاران سینما باشد.

رییس سازمان سینمایی در جمع بندی نهایی با اشاره به سه لزوم توجه و برنامه ریزی پیرامون محور «امنیت شغلی سینماگران»، «نظامنامه حقوق و دستمزد» و «ارتقاء علمی اعضای صنوف سینمایی» تاکید کرد: ضروری است طرحی از سوی خانه سینما در زمینه امنیت شغلی همکاران ارائه شود تا از آن ها در تولیدات سینمایی، مشاوره ها، نظارت و همراهی با فعالیت های سینمایی استفاده شود. همچنین، تدوین آیین‌نامه دستمزد و حقوق عوامل سینمایی از دیگر نیازهای حوزه سینما است.

تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۴۰۲، 16:50

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir