قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / تئاتر / معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد: جشنواره تئاتر کودک از تاثیرگذاترین رخدادهای هنری ایران است

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد: جشنواره تئاتر کودک از تاثیرگذاترین رخدادهای هنری ایران است

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان را از بنیادی‌ترین و تاثیرگذارترین رخدادهای هنری ایران دانست.

به گزارش مخاطبان هنر به نقل از روابط‌عمومی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهر تاریخی اردکان پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است: «امروزه می‌توان به یقین ادعا نمود که اگر هر یک از انسان‌ها، ماندگاری آموزه‌ها و خاطرات دوران کودکی و نوجوانی خود، در پهنای تجربیات شخصی و سیر شخصیت اجتماعی خویش را به مرور بنشینند؛ به اهمیت و تأثیر درازمدت داده‌های تربیتی و اخلاقی ارایه‌شده از سوی خانواده و همسالان و جمع‌های سیاحتی و مذهبی یا نهادهای آموزش رسمی این دوره، ایمان و باوری تازه‌تر پیدا خواهند کرد. باوری که نگره‌های وحیانی اولیای دین و آئین و همچنین آرای فرهیختگان هویت‌ساز این سرزمین، بر آن مهر تأیید نهاده و دستاوردهای چشمگیر علوم تربیتی معاصر هم بر آن صحه می‌گذارند.

پس چنانچه هنر تئاتر را فرصت و محملی گسترده و مؤثر برای بازتولید هنرمندانه، داستان‌پردازانه و غیرمستقیم آموزه‌های اخلاقی و همچنین به اشتراک‌گذاری ظریف تجربه‌های ارزشمند سازنده و منطبق بر فطرت سلیم انسانی بدانیم؛ راهی به ناصواب نرفته‌ایم و خودآگاه تماشاگر کودکان و نوجوانان دلبند این سرزمین و همچنین ناخودآگاه تقاضا و پذیرش ماندگار آن‌ها را در عین صباوت و ظرافت، جدی‌تر از همیشه، دریافته و مورد برنامه‌ریزی و توجه بیشتر و دقیق‌تر، قرار می‌دهیم. این درک عمیق از مفهوم و این فهم وسیع از موضوع، یقیناً و عمیقاً می‌تواند زمینه‌ای محکم و حجتی لازم برای این نگاه راهبردی باشد که جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان ایران اسلامی را به بنیادی‌ترین و تاثیرگذارترین رخداد هنری این خاک ارزش‌گرا تبدیل نماید.

به این اتکا و اتکال، اینجانب خواستار آنم که شناسایی دانش‌محور و تبیین آگاهی‌بخش مفاهیم و مؤلفه‌های این عرصه و نیز برخورداری از حس مسئولیت‌پذیری و رعایت تقوای فرهنگی در امر نگارش متون نمایشی و تولید و اجرای آثاری شایسته برای این حوزه، از سوی تمامی نویسندگان، کارگردانان و بازیگران و کارگزاران این صحنه، در منتهای شوق و دلسوزی، مورد پیگیری و اهتمامی جهادگونه قرار گیرد. چراکه در سایه‌سار چنین نگاه و مطالبه‌ای از سوی فعّالان ارزشمند این‌گونه نمایشی است که می‌توان امیدوار بود جشنواره‌های نمایشی ویژه کودک و نوجوان کشور، به عنوان فرصتی گرانقدر و بی‌بدیل برای ارائه آثاری خلاقانه و مبتنی بر طرح مضامین تربیتی خاص این قشر ویژه، از سوی صاحب‌نظران و تلاشمندان فهیم و عزیز این عرصه مورد ملاحظه قرار گیرد. دور از انتظار نیست که اهمیت و ارزشمندی مخاطبان گونه‌های نمایشی کودک و نوجوان، همگان را به احترام فعالان این حوزه به ویژه خصوصاً حاضران در صحن و ساحت «بیست و هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان» فرا بخواند و باید و شاید که تلاش‌های پیوندیافته برای برپایی این رویداد ملی و فرامرزی، عینیت‌بخش مفهوم بلند زندگی و توسعه‌ همدلی‌ها و همراهی‌های آگاهی‌بخش، برای رشد اعتماد به نفس فرزندان ایران اسلامی قرار گیرد. آنگونه که همگان به ارزش پیمودن مسیر خدمت به فردای سازندگان این خاک گرامی، بیش از پیش سربلند و امیدوار بمانند.»

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران‌زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفند سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار می‌شود.

تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۴۰۲، 15:03

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir