قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار جشنواره تئاترفجر / قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هزار میلیارد تومان برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها تصویب کردیم

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هزار میلیارد تومان برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها تصویب کردیم

 قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه‌ای که برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها مصوب شده حدود هزار میلیارد تومان است که ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش تملک دارایی و بقیه‌ بودجه فرهنگی است.

به گزارش مخاطبان هنر، سیدمحمد هاشمی عصر روز شنبه -۷ بهمن پس از تماشای تئاتر دل‌لرزه در سالن شهید قشقایی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کارهایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، راه‌اندازی قرارگاه شهید آوینی بود که با هم افزایی دستگاه‌های مختلف و با محوریت وزارت فرهنگ و استفاده عملیاتی از حلقه‌های میانی مثل انجمن‌های هنری و ادبی در سراسر کشور و جبهه فرهنگی انقلاب صورت گرفت.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قرار شد از کارهای برتر این نهادها که قابلیت حل مساله دارند حمایت شود که با پیگیری وزیر فرهنگ این کار عملیاتی شده است و الان حدود هفت ماهی است که جلسات مستمری در ستاد قرارگاه شهید آوینی برگزار می‌شود.

بودجه قرارگاه شهید آوینی در مراحل نهایی 

هاشمی خاطرنشان کرد: حوزه هنری و ادارات کل ارشاد در شهرستان‌ها طرح‌ها و برنامه‌ها را گرفته‌اند و پایش کرده‌اند تا بهترین‌ها انتخاب شوند، این کار در سازمان برنامه و بودجه مراحل نهایی خودش را طی می‌کند، امیدوارم با دستور خوبی که آقای داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه داده‌اند بودجه‌اش هم محقق شود.

وی افزود: طرح قرارگاه شهید آوینی در سازمان برنامه و بودجه مرحله مراحل نهایی خودش را طی می‌کند و امیدوارم بودجه‌اش به زودی محقق شود. قرارگاه شهید آوینی با سند مهندسی کشور نقش مکمل را دارد. برخی جاها سند مهندسی مصوب داریم و برخی جاها نداریم که قرارگاه شهید آوینی را محور قرار می‌دهیم.

به گفته هاشمی مجموعه بودجه‌ای که برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها مصوب شده حدود هزار میلیارد تومان است که نزدیک ۳۰۰ میلیارد تومانش در بخش تملک دارایی و بقیه‌اش در بخش‌های فرهنگی‌تر است.

هاشمی به تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: رونقی که از دل استان‌ها برآمد وجه تمایز امسال بود. البته موضوعات تعالی‌دهنده فرهنگ ایرانی هم مورد توجه قرار گرفت.

تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir