قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / سینما / رئیس سازمان سینمایی کشور: ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز دفاتر سینمای جوان مصوب شد

رئیس سازمان سینمایی کشور: ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز دفاتر سینمای جوان مصوب شد

 معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور از مصوب شدن ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۰ برای تجهیز دفاتر سینمای جوان خبرداد و گفت: مراحل تخصیص این میزان اعتبار در حال طی شدن است که پس از نهایی شدن نسبت به این مهم اقدام خواهد شد.

به گزارش مخاطبان هنر، محمد خزاعی شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با هنرمندان و فعالان عرصه سینمای مازندران در ساری افزود: همچنین ۳۰ درصد از اعتبارات مرکز گسترش سینمای تجربی که تخصصی سینمای مستند است برای استان‌ها نیز در نظر گرفته شد و سینماگران برای استفاده از این اعتبارات می توانند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد اعتبارات در سینمای جوان به استان‌ها اختصاص یافته است، از عمده مشکلات در استان ها را بحث تهیه‌کنندگی عنوان کرد و اظهار داشت: در دوره جدید، تهیه‌کننده استانی به کسی گفته می‌شود که سوابقی داشته باشد و فیلم را در استان خودش تهیه کند؛ ضمن اینکه آیین‌نامه در این زمینه مشخص و این به معنای تولد جدید سینما در استان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بزرگان خوبی در عرصه سینمای مازندران داریم و اینجا سرزمین بزرگی در عرصه سینماست وهمه ما خانواده سینمای ایران هستیم، خاطرنشان کرد: خانواده گسترده با طیف‌های مختلفی داریم که برخی تاکنون دیده نشده اند به این دلیل که در تهران متمرکز بوده ایم و اگر در سال‌های اخیر سیاستگذاری درستی انجام می‌شد. در هر استانی باید سینمای بومی شکل می‌گرفت و بازدهی اقتصادی انجام می‌شد.
وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها وضعیت ما در استان‌ها مطلوب نیست، اظهار کرد: در گذشته تنها در یکی از شهرهای مازندران پنج سالن سینما وجود داشت که اکنون تبدیل به یک سالن شد و کسی فکر نکرد چرا به جای این تعطیلی‌ها، سالن جدیدی احداث نمی شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به وجود ۵۷۰ سالن سینما در کشور از زمان تصدی گری این مسئولیت، گفت: این رقم در ترکیه سه هزار و در روسیه ۶ هزار سالن سینما بود و در عربستان که صنعت سینما وجود نداشت و تنها در ۲ سال اخیر بیش از یک هزار سالن سینما ساخته شد.

خزاعی با بیان اینکه ما با این حجم از هنرمند و سینماگر برجسته، با کسب مقام های متعدد و دریافت جوایز خارجی در دنیا، باید بیش از یک هزار سالن سینما در کشور داشته باشیم، اظهار کرد: در سال، پنج هزار فیلم کوتاه در کشور ساخته می شود که آمار بسیار بالایی است و بسیاری از کشورها چنین وضعیتی ندارند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای جهان اسلام از نظر تولید آثار سینمایی رتبه نخست را دارد و می‌توانستیم به موقعیت سوم یا چهارم دنیا نیز دست یابیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در ۲ سال اخیر بیش از ۲۰۰ سالن سینما در کشور افتتاح شد و در صورت ادامه فعالیت، تا پایان شهریور ۱۴۰۴، یک‌هزار سالن تحویل سینمای کشور می‌دهم و این حق مردم است تا سالنی برای تماشای فیلم داشته باشند.

خزاعی با بیان اینکه دستیابی به تکنولوژی روز سینما در مرحله بعد از احداث سالن قرار دارد، گفت: مازندران ۲۴ سالن سینما دارد و ۱۳ شهر نیز فاقد سینما هستند و در این راستا مجتمع‌های فرهنگی هنری که قابلیت واگذاری به سینما را دارد به شرطی که پیمانکار خصوصی داشته باشند، به سینما تبدیل خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در شهرهایی که سینما ندارند تدبیری اندیشیده شده تا شهرداری‌ها برای فضای تجاری، تخفیفی ارائه کنند که در متجمع‌های تجاری، سینما ساخته شود، تصریح کرد: ضمن اینکه تقاضا کردیم در سفرهای استانی برای شهرهای با جمعیت بیش از صد هزار نفر در زمینه احداث سینما، اعتبار اختصاص یابد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برای تشکل‌های صنفی در استان‌ها، آیین‌نامه‌ای آماده شده است، افزود: منتظر تصویب این آیین‌نامه و تشکیل تشکل‌های صنفی در استان‌ها هستیم.

خزاعی با بیان اینکه بنیان خانواده در همه فیلم‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و این ربطی به چند فیلم خاص ندارد، گفت: جشنواره فیلم وارش از دغدغه‌های سینماگران مازندرانی است و در حال برنامه‌ریزی هستیم که برای سال ۱۴۰۳ دوباره احیا شود.

تاریخ انتشار:۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۲۹

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir