قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار جشنواره فیلم فجر / داریوش ارجمند: جوانان شهرستانی در جشنواره فیلم فجر ۴۲ ثابت کردند که مستعدند

داریوش ارجمند: جوانان شهرستانی در جشنواره فیلم فجر ۴۲ ثابت کردند که مستعدند

عضو هیات انتخاب چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ضمن قدردانی از سفرهای استانی رییس‌جمهور مطرح کرد که جوانان شهرستانی در جشنواره فیلم فجر ۴۲ ثابت کردند که چقدر با استعدادند.

به گزارش مخاطبان هنر، آیت الله سیدابراهیم رییسی صبح امروز سه‌شنبه -۲۶ دی ماه- در جریان نظارت ستادی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از معاونت امور سینمایی این وزارتخانه بازدید کرد و دیداری با دبیر، هیات انتخاب و هنرمندان دست‌اندرکار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر داشت.

در این دیدار داریوش ارجمند عضو هیات انتخاب چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: از شما به خاطر سفرهای استانی ممنونم، ما به این سفرها ‌و نگاه به شهرستان‌ها نیاز داریم، من خودم بچه شهرستان هستم، سینما را از شهرستان آغاز کردم و هنوز خودم را شهرستانی و نوکر امام رضا (ع) می‌دانم می‌دانم. باید بگویم در شهرستان‌های ما استعدادهای بسیار درخشانی وجود دارد و امسال بچه‌های شهرستان این موضوع را در همین جشنواره اثبات کردند، نشان دادند که چقدر خوبند پس این جوانان نیاز به تشویق‌های بیش از این دارند.

وی افزود: ما یک فرهنگ عظیم بزرگ جهانی داریم، سهم ما در تمدن بشری از تمام ملل جهان بیشتر است پس می‌گویم سینما را به همین سمت سوق بدهیم البته چه بخواهیم چه نخواهیم به آن سمت می‌رود جوانانی که از آن خطه‌ها می‌آیند آدم‌های پاکیزه، با فرهنگ و دوستدار ایران هستند، نکته بعد این است که همانطور که دستور داده بودید استادیوم فوتبال بسازند که البته خیلی واجب بود، استادیوم صد هزار نفری دیگر جوابگوی فوتبال ما نبود و دستور شما کار پسندیده‌ای بود تالار وحدت هم دیگر پاسخگوی هنر ما نیست، آقای رییسی پنج انگشت با یکدیگر می‌توانند کار کنند.

در این دیدار رییس‌جمهور هم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، بر تلاش برای تقویت نقاط قوت و رفع کاستی‌ها و ضعف‌های این رویداد مهم تاکید و اظهار کرد: استفاده از نگاه و تجارب پیشکسوتان در این زمینه بسیار اهمیت دارد و به هیچ وجه نباید اجازه داد این تجارب ارزنده در حاشیه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایران پیشینه و تمدن بزرگ و درخشان دارد که قابل ارائه به همه جهان است، افزود: سینما موضوعی مهم و قابل توجه است که هرگونه هزینه در آن نوعی سرمایه‌گذاری برای کشور است.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده درباره افزایش قابل توجه آثار ارائه شده در این دوره جشنواره از فیلمسازان فیلم اولی و شهرستانی گفت: یکی از وظایف مهم دولت‌ها این است که زمینه شکوفایی همه استعدادها در هر نقطه از کشور، حتی نقاط دورافتاده و محروم را فراهم کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین گزارش ارائه شده از ارتقای کمی و کیفی جشنواره امسال را مایه خرسندی دانست.

وی در پایان سخنانش به اهمیت عرضه آثار هنری، سینمایی و ادبی در کشورهای اسلامی، همسایه و همسو اشاره کرد و گفت: آنچه تاکنون از آثار فرهنگی، هنری و ادبی کشور به این بخش از کشورها ارائه شده با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و توانسته است ارزش‌های جمهوری اسلامی را ترویج کند بنابراین تولید و عرضه اینگونه آثار فاخر فرهنگی باید مورد حمایت قرار گیرد.

تاریخ انتشار:۲۶ دی ۱۴۰۲، 12:20

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir