قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / سینما / خزاعی: ۱۰ هنرستان سینما و فیلمسازی تا پایان سال احداث می‌شود

خزاعی: ۱۰ هنرستان سینما و فیلمسازی تا پایان سال احداث می‌شود

 رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه ۳۲ هنرستان دخترانه و ۳۱ هنرستان پسرانه در حوزه سینما و فیلمسازی فعالیت می‌کنند، گفت: تا پایان سال ۱۰ هنرستان جدید نیز احداث می‌شوند و این نشان از اهمیت هنرستان‌های دخترانه و پسرانه نزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

به گزارش مخاطبان هنر، محمد خزاعی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد افزود: تشکر می‌کنم از دست اندرکاران قدیمی‌ترین‌ جشنواره ‌سینمای ایران که‌تلاش کردند با نگاه متفاوت و خلاقانه این دوره جشنواره را برگزار کنند.

وی ادامه داد: تحول در نظام آموزشی ما بدون پیوند خوردن با زبان تصویر امکان پذیر نیست و احیای جشنواره رشد می تواند به احیای فیلم‌های آموزشی در کشور کمک کند.

خزاعی با اشاره به اهمیت چشنواره فیلم رشد اظهار کرد: جشنواره رشد مهم ترین بستر برای نمایش کارکردهای تصویر در نظام‌تعیلم‌و تربیت است، تاثیر یک تصویر یا فیلم‌ می تواند چندین برابر یک کتاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آموزش در دنیا مبتنی بر مدیاهای تصویری است و جهان جدیدی در تکنولوژی نظام آموزشی شکل گرفته است.

خزاعی ادامه داد: به قول اندیشمندی، اگر می خواهید بدانید کشوری توسعه می یابد یا نه‌؟نمی خواهد سراغ فناوری ها، کارخانه ها ‌و ابزار و آلات تکنولوژیکی که استفاده‌ می‌ کنند ‌بروید. اینها را به راحتی می توان خرید یا کپی کرد مانند خیلی از کشورهای منطقه؛ برای دیدن‌ توسعه‌به‌ سراغ پیش دبستانی ها و دبستان ها بروید و ببینید آن ها چگونه و چه‌چیزی آموزش می دهند؟ اگر کودکان را پرسشگر، خلاق، صبور، نظم پذیر ، خطرپذیر، دارای روحیه گفتگو، تعامل و مشارکت جمعی و همکاری بار آوردند آن کشور توسعه خواهد یافت، و آن بچه ها، انسان ها و شخصیت هایی خواهند شد که می توانند توسعه‌ ایجادکنند.

به گفته وی، مشکل امروز ما مشکل آموزش نیست تربیت است که باید از همه ظرفیت های جدید تصویری و سینمایی برای حل این‌مشکل استفاده کرد.

خزاعی یادآور شد: ما ظرفیت‌نیروی انسانی بی نظیری داریم‌که‌کشورهای‌منطقه ‌در حسرت آن هستند، باید از همه‌این ظرفیت های انسانی در عرصه سینمای ، کوتاه، بلند، مستند و پویانمایی و ظرفیت دانش اموزی برای توسعه آموزشی «تصویرمحور» بهره‌ گرفت.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش وقتی موفق‌می شود که تکنولوژی های تصویری مدرن خود را گسترش و توسعه دهد.
رییس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: مصوبه شورای عالی سینما در خصوص همکاری سازمان سینمایی کشور و وزارت آموزش و پرورش در قالب توافقنامه همکاری می تواند افق روشنی را برای سینمای کودک‌ و نوجوان و دانش آموزان ترسیم نماید که ‌نمونه آن را در اکران فیلم سینمایی بچه‌زرنگ شاهد بودیم.

خزاعی اظهار امیدواری کرد که تفاهمنامه اکران فیلم های دانش آموزی به زودی امضا و به صورت دائمی به اجرا در آید.

تاریخ انتشار:۶ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۱۴

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir