قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار جشنواره فیلم فجر / برای هماهنگی در برگزاری جشنواره فیلم فجر؛ نشست مشترک وزیر فرهنگ و شهردار تهران برگزار شد

برای هماهنگی در برگزاری جشنواره فیلم فجر؛ نشست مشترک وزیر فرهنگ و شهردار تهران برگزار شد

نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران دوشنبه دوم بهمن‌ به منظور هماهنگی در برگزاری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش مخاطبان هنر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست مشترک محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر روز گذشته دوشنبه دوم بهمن‌ به منظور هماهنگی در برگزاری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در برج میلاد تهران برگزار شد. در این‌ نشست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و علیرضا زاکانی شهردار تهران هماهنگی‌های لازم برای برگزاری چهل‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر را در محل برج میلاد انجام دادند.

همچنین طرفین با توجه به همگرایی و همکاری‌های صورت گرفته برای برگزاری چهل‌ودومین دوره جشنواره از اقدامات صورت گرفته در مجموعه‌های متقابل یعنی وزارت فرهنگ و شهرداری قدردانی کردند.

در این‌ نشست محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و رییس سازمان سینمایی، محمدمهدی سموعی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امین توکلی‌زاده معاون‌ اجتماعی فرهنگی شهردار تهران، مهرداد باقری رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مهدی مذهبی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران و عبدالمطهر محمدخانی رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران حضور داشتند.

پیرو تفاهم امضا شده بین سازمان سینمایی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برج میلاد به‌عنوان خانه اصلی چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر انتخاب شد و در روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در اختیار جشنواره خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست مشترک با شهردار تهران، با تقدیر از رویکرد فرهنگی مدیریت شهری تهران در ۲ سال گذشته گفت: در حوزه فرهنگ و هنر بیش از هر نهاد دیگری از همراهی‌های شهرداری تهران برخوردار بوده‌ایم، از این‌رو همراهی شهرداری تهران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل تقدیر است.

اسماعیلی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از جمله مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود. سال گذشته کشور شرایط ویژه‌ای را می‌گذراند اما ما توانستیم با همراهی شهرداری تهران این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

وزیر فرهنگ ادامه داد: امسال شرایط کاملا متفاوت است و شاهد رونق در سینمای ایران هستیم. هفته گذشته فروش گیشه از آمار ۱۰۰۰ میلیارد تومان گذشت و پیش بینی می‌شود رقم مخاطبان سینما تا پایان سال به ۳۰ میلیون نفر برسد. بر همین مبنا امیدواریم با همراهی و وفاق ۲ مجموعه وزارت ارشاد و شهرداری تهران، جشنواره‌ چهل‌ودوم فیلم فجر نیز به بهترین نحو انجام شود.

در ادامه علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز با تاکید بر همکاری میان ۲ دستگاه گفت: رویکرد شهرداری تهران پیشبرد کارها با وحدت و هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف بوده‌ است.

زاکانی یادآور شد: از ابتدای مسؤولیت تاکنون سعی کرده‌ایم مسؤولیت تمامی موارد مرتبط با تهران را بپذیریم بر همین مبنا تلاش کردیم هر کاری را که در حوزه اختیارات‌مان بوده‌ به بهترین نحو انجام دهیم و هرجایی هم که وظیفه‌ای متوجه شهرداری تهران نبوده‌ است، سعی کرده‌ایم به دیگر دستگاه‌ها در انجام وظایفشان کمک کنیم.

شهردار تهران در پایان گفت: بر اساس همین روحیه مسؤولیت‌پذیری اکنون نیز مانند ۲ سال گذشته آماده همکاری کامل با وزارت ارشاد در برگزاری رویدادهای فرهنگی هستیم.

تاریخ انتشار:۳ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۵

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir