قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / تئاتر / آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر؛ فروش ۲ میلیاردی مجموعه تئاتر شهر

آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر؛ فروش ۲ میلیاردی مجموعه تئاتر شهر

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۸ دی سال ۱۴۰۲ مشخص شد.

به گزارشمخاطبان هنر،به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چهارسوی مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۸ دی‌ ۱۴۰۲ اعلام شد.

مجموعه تئاتر شهر

نمایش «فردریک» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی که از روز ۷ آذر در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۲۶ اجرا و میزبانی از ۸ هزار و ۷۴۴ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروش ۱ میلیارد و ۳۵۸ میلیون و ۵۱۶ هزارتومانی دست پیدا کند.

نمایش «چرتالدو» به کارگردانی مشترک مهسا جعفری و مسعود هاشمی‌نژاد که اجرای خود را از ۱۹ آذر در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۶ اجرا و جلب ۱ هزار و ۴۸۷ تماشاگر، توانست به فروش معادل ۱۹۴ میلیون و ۲۷۲ هزارتومانی دست پیدا کند.

اجراخوانی «اتللو» به کارگردانی وحید اخوان نیز که اجرای خود را از روز ۲۸ آذر در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۹ اجرا توانست ۱۰۰۱ تماشاگر را به سالن اجرا جلب کند و با فروش ۱۰۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان به اجرای خود پایان دهد.

نمایش «دور» به کارگردانی وحید نفر نیز که اجرای خود را از روز ۷ آذر در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۲۶ اجرا توانست ۱ هزار و ۸۷۱ تماشاگر را به سالن اجرا جلب کند و با فروش معادل ۱۸۲ میلیون تومان به اجرای خود پایان دهد.

نمایش «دشمن خدا» به کارگردانی مجید عراقی نیز که اجرای خود را از روز ۲۸ آذر در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۹ اجرا توانست ۷۰۳ تماشاگر را به سالن اجرا جلب کند و به فروش معادل ۷۱ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان به اجرای خود ادامه دهد.

نمایش «سالومه» به کارگردانی بابک پرهام نیز که از روز یکشنبه ۳ دی‌ در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۵ اجرا، توانست ۲۱۰ تماشاگر جلب کند و به فروش معادل ۱۷ میلیون و ۱۱۲ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» به کارگردانی حسین تفنگدار که از روز سه‌شنبه ۷ آذر در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۲۶ اجرا، توانست ۱ هزار و ۱۸۱ تماشاگر جلب کند و به فروش معادل ۱۱۱ میلیون و ۴۶۲ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «روزی روزگاری ترور» به کارگردانی جواد رازقندی نیز که از روز ۲۹ آذرماه در کارگاه نمایش باقیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۸ اجرا توانست ۱۲۷ تماشاگر جذب کند و به فروش ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برسد.

نمایش «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو نیز که از روز ۲۶ آبان در کافه‌تریای چهارسو باقیمت بلیت ۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۳۳ اجرا توانست ۸۰۴ تماشاگر جذب کند و به فروش ۳۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان دست پیدا کند.

تماشاخانه سنگلج و فروش سه اجرای اول

نمایش «پچ‌پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل» به کارگردانی علی بابایی که از ۶ دی اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده طی سه اجرای اول خود میزبان ۲۶۳ تماشاگر بود. فروش این نمایش تا جمعه ۸ دی با احتساب بلیت‌های تمام‌بها، مهمان و تخفیف‌دار در گیشه تماشاخانه سنگلج، ۸ میلیون و ۴ هزار تومان ثبت‌شده است. گنجایش تماشاخانه سنگلج ۲۳۶ صندلی است که در ۲ بخش همکف و بالکن قرار دارند.

پایان ۲ اجرای کودک و نوجوان در تالار هنر

تالار هنر ۸ دی شاهد آخرین اجرای نمایش‌های «جادوگر شهر از» به کارگردانی مهدی قلعه و «دونه برف آرزو» به کارگردانی ماندانا عبقری بود.

«جادوگر شهر از» طی ۲۹ نوبت اجرایی که از اول آذر تا ۸ دی پشت‌سر گذاشته میزبان ۲۵۱۱ تماشاگر شده و فروش این نمایش با احتساب مجموع بلیت‌های تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان به مبلغ ۲۰۶ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۳۱۰ تومان رسیده است.

نمایش «دونه برف آرزو» نیز که از اول آذر اجرای خود را در این تالار شروع کرده طی ۲۹ نوبت اجرایی که تا ۸ دی انجام داده میزبان ۲۰۸۳ تماشاگر بوده است. فروش این نمایش در گیشه تالار هنر با احتساب مجموع بلیت‌های تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان ۱۴۹ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۶۲۵ تومان ثبت‌شده است.

تاریخ انتشار:۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir