قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار جشنواره فیلم فجر / ابراهیم داروغه زاده: شاهد رقابت سختی در جشنواره فجر امسال خواهیم بود

ابراهیم داروغه زاده: شاهد رقابت سختی در جشنواره فجر امسال خواهیم بود

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر معتقد است که امسال شاهد رقابت بسیار سختی بین فیلم‌ها خواهیم بود زیرا کیفیت و تنوع آثار بسیار بالاست و قطعا رسانه‌ها و مردم احساس رضایت خوبی خواهند داشت.

ابراهیم داروغه زاده در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا تاکید دارد که جشنواره فجر امسال بدون حاشیه برگزار شود؟ گفت: سینما و جشنواره‌های سینمایی ذاتاً حواشی به همراه خود دارند. هر چقدر که یک پدیده مخاطب بیشتری داشته باشد، حواشی‌ بیشتری هم خواهد داشت و این اتفاق خیلی قابل پیش‌بینی و پیشگیری نیست اما این توقع از نمایندگان مجلس وجود دارد که به عنوان قانونگذار و ناظر و به عنوان بخشی از حاکمیت به بهتر شدن و توسعه فرهنگی کشور کمک کنند. البته اظهارنظرها هم حتما با همین هدف انجام می‌شود ولی اگر دقیق‌تر و شفاف‌تر گفته شود قطعاً تاثیرگذارتر است.

وی اضافه کرد: اگر ما به این حداقل از شفافیت نرسیم، هیچ مشکلی برطرف نمی‌شود زیرا وقتی به صورت کلی سینمای ایران یا هر پدیده‌ای را متهم بکنیم و دقیق منظور خودمان را بیان نکنیم و بررسی انجام نشود به نتیجه نمی‌رسیم. اگر بنا بر شفافیت باشد باید نام فیلم‌ها را بگویند که ما بتوانیم آن‌ها را با مشورت اعضای شورا مورد بررسی قرار دهیم.

داروغه زاده در همین زمینه درباره جشنواره فجر امسال نیز گفت: حواشی جزو لاینفک جشنواره است و جشنواره فجر هم به شکلی است که همه دوست دارند در آن شرکت کنند و بخش قابل توجهی از بهترین فیلم‌های سینمای ایران در بخش مسابقه قرار می‌گیرند و بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای دارد و برای حداقل ۱۰ تا ۱۱ روز تمام رسانه‌های کشور توجه‌شان به این موضوع است. بنابر این هر چه کار منطقی‌تر، درست‌تر و حرفه‌ای‌تر انجام شود این حواشی کمتر آسیب می‌زنند.

دبیر جشنواره فیلم فجر همچنین با بیان اینکه «خبر خوب درباره جشنواره فیلم فجر امسال این است که آثار بسیار خوبی را در جشنواره خواهیم داشت» اظهار کرد: امسال شاهد رقابت بسیار سختی بین فیلم‌ها خواهیم بود زیرا کیفیت و تنوع آثار بسیار بالاست و قطعا رسانه‌ها و مردم احساس رضایت خوبی خواهند داشت. درواقع  امسال نیز ۲۲ فیلم برای بخش مسابقه سینمای ایران خواهیم داشت، ۱۰ فیلم برای بخش نگاه‌ نو که فیلم‌های کارگردانان اول هستند و همچنین ۵ فیلم مستند که یک سیمرغ به بهترین فیلم مستند تعلق خواهد گرفت و احتمالا پنج فیلم کوتاه داستانی هم در سالن رسانه‌ها نمایش داده خواهد شد که یک سیمرغ هم به این بخش اختصاص دارد. داوری بخش فیلم کوتاه هم بر عهده داوران بخش سینمایی خواهد بود.

منبع: ایسنا

23 آبان 1397 – 15:08

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir