قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار جشنواره فیلم فجر / گزارش مخاطبان هنر از نشست خبری فیلم «دو روز دیرتر»/ قصه ای در بستر طنز اجتماعی

گزارش مخاطبان هنر از نشست خبری فیلم «دو روز دیرتر»/ قصه ای در بستر طنز اجتماعی

به گزارش مخاطبان هنر، فیلم دو روز دیرتر سومین فیلم روز اول جشنواره فیلم فجر شامگاه پنجشنبه -۱۲ بهمن- اکران شد و پس از آن نشست خبری این فیلم با حضور در برج میلاد تهران خانه چهل و دومین جشنواره بین المللی جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

اصغر نعیمی کارگردان این فیلم سینمایی در ارتباط با تجربه فیلسازی خود گفت : آن چه که همواره در فیلم‌سازی برای من مهم است یک مسیر تجربی اما در عرصه سینمای حرفه‌ای است، دنبال راهکارهایی هستم تا سالم با مردم ارتباط برقرار کنم. وقتی به فیلم‌هایم‌ نگاه می‌کنم وجوه افتراق زیادی با هم دارند اما براساس تجربه به نظرم رسید که جامعه ما در شرایطی است که گونه کمدی رمانتیک در آن گم شده است. ما فیلم های اجتماعی خوبی داریم، از طرفی فیلم های کمدی مطلق داریم که موفق بوده اند، اما علاقه‌مندی شخصی من گونه کمدی رمانتیک است.

کارگردان دو روز دیرتر افزود: یکی از فیلم‌هایی که من دوستش دارم فیلم‌ بی‌وفا بود که حس شیرینی داشت؛ در فیلم دو روز دیرتر هم سعی کردم ضمن حفظ این موضوع زمینه های اجتماعی را هم‌ به قصه اضافه کنم. برای من پرداختن به مسائل خانواده های متوسط بدون چیزی که به آن سیاه‌نمایی می‌گویند، اهمیت دارد. در نهایت امیدوارم موفق بوده باشیم که به خوبی دو جوان را در جامعه امروزی به تصویر بکشیم.

نعیمی درباره رفت و برگشت فیلم میان درام و کمدی گفت: این مساله نوعی گونه مشخص است و رفت و برگشت میان لحظه های شیرین و درام از مختصات این گونه است. از آنجایی که خودم دلبسته ژانر و سینمای کلاسیک هستم، سعی کردم این قواعد را رعایت کنم.

نعیمی درباره حمایت ها روایت فتح از فیلم توضیح داد: روایت فتح کار جالبی کرده که وارد این نوع سوژه شده است. چه چیزی زیباتر از اینکه فیلمی ساخته شود تا مسائل جوانان را مطرح کند و با مخاطب عام ارتباط برقرار کند. من فیلمساز بودجه‌خوار نیستم، وقتی فیلم می‌سازم فکر می کنم که این فیلم‌ با مردم ارتباط برقرار کند.

وی گفت: ما قرار گذاشتیم تا فیلمی بسازیم تا حداقل بودجه‌ای که برایش صرف شده از بین نرود. به نظر من روایت فتح کار شجاعانه‌ای انجام داده است و باید این محافظه کاری کنار گذاشته شود. چرا باید در نهادها فیلم هایی بسازیم که در اکران و با مردم ارتباطی نداشته باشند و بعد به آنها فیلم ارزشی بگوییم. ارزش در ارتباط برقرار کردن با مردم است.

نعیمی درباره خانوادگی بودن فیلم و میزان فروش آن در گیشه گفت: ما وقتی فیلم می‌سازیم با گستره‌ای از مخاطبان مواجه هستیم. من این فیلم را در نسخه اولیه و نهایی به دلیل تعهدی که به سلامت فیلم داشتم با گروه‌های مختلفی آن را تماشا کردم. من از هیچکدام بازتاب منفی نگرفتم‌.

وی افزود: صمیمانه می‌گویم یک شوخی در فیلم بود که ما نسبت به آن مشکوک بودیم. به رغم اینکه خودم خیلی آن صحنه را دوست داشم اما برای حفظ حرمت سرمایه‌گذار و خودم آن شوخی را از فیلم درآوردم. دوست ندارم به هر قیمتی مخاطب جذب کنم و من فیلم خنده‌دار نساختم که فقط مخاطب را بخندانم.

کارگردان فیلم دو روز دیرتر افزود: معمولا فیلم‌های من در نمایش عمومی موفق بوده اند، اما امروز در شرایطی هستیم که موفقیت فیلم صرفا بسته به خود فیلم نیست. پروسه اکران بسیار پیچیده است. اگر شرایط مناسب برای این فیلم فراهم‌ شود قطعا با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند زیرا با دل و صمیمیت ساخته شده است، مگر اینکه سنگ از آسمان ببارد.

نعیمی درباره ارتباط فیلم با سیاست ترغیب به فرزندآوری یان کرد: این فیلم درباره اشاره به موانع فرزندآوری است. این فیلم را هر مقام‌ مسئولی باید ببیند و با افتخار این فیلم را به آنها نشان می‌دهم. تعدادی از عوامل این فیلم اکنون بالای سن نیستند و من از عواملی هم که اینجا تشریف ندارند، تشکر می‌کنم.

محسن شیرازی تهیه کننده فیلم سینمایی دو روز دیرتر در ابتدای این نشست عنوان کرد: نطفه فیلم ما تقریبا یک سال و نیم پیش شکل گرفت، ما حس کردیم این قصه را می‌توانیم در بستر طنز اجتماعی روایت کنیم.وی درباره حمایت بنیاد روایت فتح از این فیلم بیان کرد: حمایت بنیاد از این فیلم به اعتقاد من نشان دهنده یک عزم جدی برای پرداختن به چالش‌های اجتماعی با رویکرد کاهش هزینه های اجتماعی است. حتما این فیلمنامه به چالش هایی پرداخته که از نظر آنها قابل سرمایه‌گذاری بوده است و از آنجایی که اطلاع داریم حمایت بنیاد از آثار سینمایی با جدیت ادامه دارد.

تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۴۰۲، 22:15

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir