قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / تئاتر / وزیر ارشاد اعلام کرد؛ صدور ۱۰ هزار مجوز سالیانه تئاتر در کشور

وزیر ارشاد اعلام کرد؛ صدور ۱۰ هزار مجوز سالیانه تئاتر در کشور

مشهد- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فضای هنر، فضای تعامل و تفاهم است، گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار مجوز تئاتر در کشور صادر می‌شود.

به گزارش مخاطبان هنر، محمدمهدی اسماعیلی ظهر دوشنبه در دیدار با آیت الله علم الهدی که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارت‎خانه در بخش‌های مختلف اجرایی، هنری و سیاست‎گذاری اظهار کرد: در دو سال اخیر بیش از ۳۰ فیلم با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ساخته شده و به‌طور خاص در جشنواره امسال بیش از ۱۷ اثر سینمایی فاخر با حمایت وزارت ارشاد و همت فیلم‌سازان مستقل و دغدغه‌‎مند حضور خواهند داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: فضای هنر، فضای تعامل و تفاهم است. سالانه بیش از ۱۰ هزار مجوز تئاتر در کشور صادر می‌شود و همین موضوع، یکی از مصادیق آشکار تعامل‎ پذیری نهادهای متولی است. باور ما این است هنر در صورتی که چهارچوب‌های فکری جامعه و مردم را رعایت کند، در هر شکل موردقبول است و از آن استقبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: یک نمونه از این موضوع، همین انیمیشن بچه زرنگ است که با محوریت فرهنگ رضوی هم‌اکنون بر پرده سینماها اکران می‌شود. این فیلم تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان فروخته و یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمایی غیرطنز تاریخ سینمای ایران شده است. این مصادیق نشان می‌دهد که مردم به باورهای دینی و ارزش‌های خود دل‌بسته هستند و اگر ما فیلم خوب بسازیم، مردم می‌روند با اشتیاق می‌بینند و لذت می‌برند.

تاریخ انتشار:۴ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir