قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار جشنواره تئاترفجر / در پیام معاون امور هنری وزیر فرهنگ به جشنواره تئاتر فجر آمده است؛ بازشناسی، ارتقا و تولید هنر تبیین و جهاد مؤمنانه‌ در دهه پنجم انقلاب اسلامی

در پیام معاون امور هنری وزیر فرهنگ به جشنواره تئاتر فجر آمده است؛ بازشناسی، ارتقا و تولید هنر تبیین و جهاد مؤمنانه‌ در دهه پنجم انقلاب اسلامی

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر نوشت: در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید نظاره‌گر پختگی در کیفیت تولیدات هنری، متناسب با بلندای قامت این سرو سایه‌فکن برآمده از منتهای ایمان، معرفت و فضیلت‌های بلند انسانی‌مان باشیم.

به گزارش مخاطبان هنر از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمود سالاری به مناسبت برگزاری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نوشت: «در آستانه فجری دیگر در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در ادامه امیدبخش حرکتی عظیم که خود را در قامت توفنده‌ترین نهضت سده اخیر با توانی خیره‌کننده در حوزه‌های فکری و جریان ساز، به جهان و جهانیان نشان داده است؛ باید و شاید که نظاره‌گر پختگی و اوج در کیفیت تولیدات هنری کشور عزیزمان، متناسب با بلندای قامت این سرو سایه‌فکن برآمده از منتهای ایمان و معرفت و فضیلت‌های بلند انسانی‌مان باشیم.

از هنرمندان فرهنگ‌مدار، این درخت برکشیده در بستر فرهنگ اسلامی-ایرانی و این شجره شاخسار گشوده در هوای معطر انقلاب و دفاع مقدس، اینک به‌حق می‌توان توقع آن داشت که محصولات و برون‌دادهای هنری‌اش، از چنان کیفیت و عمق و جذابیتی برخوردار باشند که بتوانند در هر موقعیّت و فرصتی، به‌ ویژه در ‌سخت‌ترین مقاطع و عرصه‌ها، جان‌مایه قوی خود را برای بسط و صدور پیام و اندیشه خود، با اطمینان و اقتداری درخور قامت بلند شهدا و ایثارگران مکتبش، در کمان مرزگشایی بگذارند و معجزه‌وار، اقلیم فرهنگی ایران اسلامی را بیش‌ازپیش، گسترش دهند.

این اقتدار هنری، یقیناً از بستری جز شناخت دقیق مؤلفه‌ها، ابعاد و عمق داشته‌های فرهنگ قرآنی و گنجینه عظیم باورهای قلبی و هویت ایمانی مردمان این مرزوبوم خدامحور برنمی‌خیزد و این، همان هنر تبیین و جهاد مؤمنانه‌ای است که می‌تواند از طریق هنرمندان اصیل و باورمند ایران و انقلاب اسلامی، به شایستگی مورد بازشناسی، ارتقا و ارائه و تولید هنرمندانه قرار گیرد.

اینجانب ضمن تقدیر از تمامی تلاش‌های پیوندیافته در قامت «چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» و آرزوی سلامتی و توفیق برای تمامی پیشکسوتان ارجمند و جوانان آتیه‌مند حاضر در صحنه این رخداد بزرگ، بر این باورم که دیدار جلوه‌های کمال و جمال هنری در کیفیت آثار راه‌یافته به مرحله بین‌المللی این جشنواره، از این گنج شایگان و این توان و باور بزرگ و جوان، برآمدنی است و البته تا اینک هم به نیکی برآمده؛ اما آموزه‌های آیینی و فرهنگی نیز ما را متوقع دیدن سطح و کیفیتی والاتر و زیبنده‌تر می‌کند. چراکه این باور پیش‌برنده، در دل تمامی شیفتگان انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور، همواره حضوری روشن و گشایش‌گر دارد.»

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن امسال در تهران برگزار می‌شود.

تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir