قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / سینما / در نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم عمار مطرح شد؛ سهیل اسعد: فیلمسازان عمار توجه بیشتری به ذائقه مخاطبان داشته باشند

در نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم عمار مطرح شد؛ سهیل اسعد: فیلمسازان عمار توجه بیشتری به ذائقه مخاطبان داشته باشند

 دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: فعالان عمار باید توجه بیشتری به ذائقه مخاطبان داشته باشند که پس از بحران تولید و توزیع، مشکل مصرف را هم حل کنند.

به گزارش مخاطبان هنر، سهیل اسعد دوشنبه- ۱۸ دی ماه- در دومین نشست خبری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حسینیه هنر با اشاره به مورد مخاطب بودن همه در این رویداد اظهارداشت: در مرحله آینده خیلی به نفع ماست که نگاه متفاوتی داشته باشیم. در فلسفه وجودی عمار بحران توزیع را داشتیم که در همان ابتدا و در جشنواره نخست، تولید در سطح ممتازی بود و خیلی‌ها با مشکل در برخورداری از مکان برای ارائه آثار خود مواجه و تنها حرفه‌ای‌ها و آماتورها وارد تولید و توزیع شدند.

وی در این نشست که با هدف اعلام جزئیات برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه و نمایش مرکزی آثار چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار شد، افزود: نوع توزیع ما درون‌گفتمانی بود و بیشترین افرادی که از آثار عمار متاثر می‌شوند بچه‌های حزب‌الهی و انقلابی هستند و هدف اصلی پروسه هنر و رسانه این است که همه استفاده کنند.

اسعد تاکید کرد: فعالان عمار باید توجه بیشتری به مصرف مخاطبان داشته باشند که پس از بحران تولید و توزیع بحران مصرف را هم حل کنند.

دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اظهارداشت: محتوا و قالب باید به سطحی حرکت کند که در زمان کوتاه حرف خود را به معنای عمیق بزند، دومین اصل، توجه و اهمیت دادن به جذابیت فیلم و فصل سوم تنوع آثار است که احساس می‌کنم در گفتمان انقلاب تنوع در آثار کمتر وجود دارد و خلاقیت اصل دیگر است که باید از حالت سنتی خارج شویم.

اسعد افزود: بحث بعدی هیجانی و احساساتی بودن کارهاست و مخاطب به این عادت کرده و عمار باید وارد این مساله شود و لازم است قبل از خلق اثر برای تولید به صورت مباشر با مخاطب در ارتباط باشند و براساس نیازهای مخاطبان خلق اثر کنند.

ارسال ۳۳۰۰ اثر به جشنواره عمار

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار هم با یادی از شهدای حماس، سیدرضی و جنایت تروریستی مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت و کودکانی که از هفتم اکتبر تاکنون به شهادت رسیده‌اند، اظهارداشت: در این دوره، تعداد زیادی اثر به جشنواره در بخش‌های مختلف رسیده که بیش از ۳۳۰۰ اثر است که شامل مستند، داستانی، پویانمایی، تولیدات فضای مجازی، فیلمنامه و … است. بیش از ۸۰۰ اثر فیلم‌های مردمی در بخش فیلم ما ارسال شده است.

حمید صالحی گفت: در بخش مستند بیشترین آثار را داریم و در بخش فیلمنامه بیش از ۴۰۰ اثر به جشنواره رسیده است.

وی افزود: جشنواره عمار از ۲۱ تا ۲۹ دی در سینما فلسطین برگزار می‌شود و کارگاه‌ها و نشست‌هایی هم در این راستا برگزار خواهد شد.

خنجر یمنی جایزه ویژه امسال جشنواره عمار

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار بیان کرد: امسال جایزه ویژه‌ای داریم که جلوه ویژه‌ای به حوزه مقاومت دارد و خنجر یمنی به جشنواره اهدا شده و امسال این جایزه به هنرمند و کنشگری که با امکانات کم به نظام سلطه ضربه زده است اهدا می‌شود و خنجر یمنی نماد خیلی از اتفاقات بویژه چند ماه اخیر است.

صالحی از رونمایی جایزه جدید دیگری در این دوره خبر داد و گفت: این جایزه در افتتاحیه رونمایی و به کسانی که عماری نیستند و مقابل مردم ایران ایستاده‌اند و ضدمردمی ترین افراد هستند، اهدا می شود، در روزهای آینده از این جایزه رونمایی می‌شود.

صالحی همچنین از ویژه برنامه غزه به همراه مصاحبه با کارگردان‌ آثار در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: کتابی با عنوان سینما مردم یا کتاب شناخت جشنواره عمار که در طول این چند سال اتفاق افتاده، داوران و اکران‌های جشنواره منتشر شده است.

وی افزود: امسال در بخش «آرمان روح الله» که از سال قبل با موضوع فتنه ۱۴۰۱ آغاز شده آثار خوبی رسیده است.

عمار روایت حماسه‌ها و واقعیت‌هاست

محمدصادق شهبازی عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره چهاردهم عمار هم گفت: عمار به هنر نادیده گرفتن و سانسور ملت ایران در هنر و رسانه‌ها و در هنر و سینمای جهان و اعتراض به پاک کردن صورت مساله معروف است. «دستکش ننه عصمت» عمار نماد خودباوری ما در مقابل خائن‌هاست. خنجر یمنی عمار می‌خواهد مقابل اوپنهایمر، فاکس قرن ۲۰ و … برای کودکان فلسطین بایستد.

وی افزود: جایزه احمدی روشن نیز یعنی این که پشت سد تحریم نمی‌ایستیم.

شهبازی گفت: جایزه عمار را خانواده شهدا و مردم ایران مشخص می‌کنند. عمار روایت حماسه‌ها و واقعیت‌هاست. از روستاییان طرفدار محیط زیست گرفته تا شرکت‌های دانش بنیان و مردم در مقابل سوپرمن و … و سلبریتی‌هایی است که اولویت‌های دشمنان را بر اولویت‌های مردم ایران ترجیح می‌دهند.

وی افزود: عمار جشنواره کارگرهای فصلی و روح‌الله‌های عجمیان، بچه‌های موشکی و مدیران تحول‌خواه و رویای افتخار برای قهرمانان ملی است که به آنها ناسزا می‌گویند.

گدایی سلبریتی‌ها را نمی‌کنیم

اسعد همچنین در این نشست در پاسخ به سوال ایرنا در این باره که رویکرد اصلی جشنواره امسال چیست و چقدر به سمت سینماگران حرفه‌ای و پیشکسوت‌های سینما رفته است اظهار داشت: طبیعت جشنواره عمار آن نیست که ما کاری کنیم و خود مردم و خانواده عمار هستند که تصمیم می‌گیرند، تولید و توزیع می‌کنند. ما مسئول نیستیم و در کنار مردم سازماندهی و نظمی به آن می‌دهیم.

شهبازی نیز در پاسخ به این سوال گفت: در همان ابتدای جشنواره به سراغ چهره‌های اول انقلاب امثال طالبی، طالب‌زاده و شورجه رفتیم و از حضور هنرمندان و درجه یک‌های انقلاب بهره جستیم و سراغ هنرمندانی رفتیم که حاضر هستند با داشته‌های انقلاب جلو بروند و برخی انقلابی نبودند ولی حاضر به همکاری شدند.

صالحی درباره خنجر یمنی هم توضیحات بیشتری داد و گفت: جایزه‌های هویتی به صورت نمادین اهدا می‌شود و امسال برای در صحنه بودن مردم یمن، این خنجر از طرف دوستان یمنی اهدا شده و خودشان در اختتامیه آن را اهدا می‌کنند.

اسعد درباره ایجاد جذابیت به آثار عمار و ضرورت حضور اینفلوئنسرها برای تقویت جشنواره در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری گفت: روح عمار، مردم است و وقتی دستکش ننه عصمت را اهدا می‌کنیم نشان می‌دهد که دنبال اینفلوئنسرها نیستیم. مشکلی با کمیت نداریم که به دنبال کیفیت هستیم.

شهبازی نیز گفت: چهره‌های سابقی در عمار داریم که آماتور آمدند و حرفه‌ای شدند. همانطور که در سینما گدایی سلبریتی‌ها را نمی‌کنیم در فضای مجازی هم دنبال افرادی هستیم که با مردم بتوانند گفت و گو کنند.

تاریخ انتشار:۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir