قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / تئاتر / نهمین دوره جایزه ادبیات نمایشی ایران برگزیدگان خود را شناخت

نهمین دوره جایزه ادبیات نمایشی ایران برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی نهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران روز ۱ بهمن در عمارت خانه تئاتر برگزار شد.

به گزارش مخاطبان هنر، عصر جمعه یکم بهمن در تماشاخانه جوانمرد عمارت خانه تئاتر آیین پایانی نهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران برگزار شد. علیرضا غفاری اجرای این برنامه را به عهده داشت.

در ابتدای برنامه کامران شهلایی دبیر نهمین دوره گزارشی از روند این دوره ارائه داد و تعداد آثار رسیده به مسابقه در بخش تالیف را ۲۰۱ جلد در ۲۳۸ عنوان از ۴۶ ناشر و در بخش ترجمه ۹۸ جلد در ۱۰۵ عنوان از ۲۸ ناشر ذکر کرد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش تالیف نشر نیو با ۴۸ عنوان کتاب و در بخش ترجمه نشر افراز با ۲۶ عنوان بیشتر آثار ارائه شده به این دوره را داشتند.

حمیدرضا نعیمی رئیس انجمن صنفی نمایشنامه نویسان و مترجمان تئاتر ایران نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

در بخش بعدی برنامه ناشران برگزیده این دوره معرفی شدند. در بخش ترجمه، نشر بیدگل و در بخش تالیف نشر نیو مورد تقدیر این دوره قرار گرفتند. در ادامه فیلمی مستند درباره محمد رحمانیان پخش شد و سپس حمید امجد درباره وی سخنرانی کرد.

سپس با دعوت از محمود دولت آبادی از محمد رحمانیان تجلیل به عمل آمد و وی تندیس نهمین دوره جایزه ادبیات نمایشی را از دولت آبادی دریافت کرد.

محمد رحمانیان تندیسش را به عباس معروفی نویسنده شناخته شده ایرانی تقدیم کرد.

رضا یزدانی خواننده کشورمان نیز در ادامه ترانه‌ای از محمد رحمانیان را برای حضار اجرا کرد.

در بخش مترجم برگزیده هیات داوران این دوره متشکل از شهرام زرگر، اصغر نوری و ساناز فلاح فرد بدون اولویت دیپلم افتخار، تندیس نهمین دوره و جایزه نقدی را به حمید دشتی برای ترجمه نمایشنامه «خرس های قطبی» نوشته مارک هَدِن از نشر روزنه و محمد منعم برای ترجمه نمایشنامه «چرخ» نوشته زینی هریس از نشر بیدگل اهدا کردند و همچنین هیات داوران از صدرا صباحی برای ترجمه نمایشنامه «داستان خانواده» نوشته بیلانا سربلانژویچ از نشر مات تقدیر به عمل آورد.

 

همچنین در بخش تالیف هیات داوران متشکل از محمد چرمشیر، شهرام کرمی و محمد طلوعی دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی این دوره را بدون اولویت به حمید رضا آذرنگ برای نمایشنامه «خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی» از نشر ورا و محمد رضایی راد برای نمایشنامه «صدای آهسته و یک نمایشنامه دیگر» از نشر بیدگل اهدا کرد.

همچنین در بخش برگزیده کتاب اول از مژگان شعبانی به خاطر نمایشنامه «زنهار» از نشر نسک تقدیر به عمل آمد.

در پایان برنامه محمد رحمانیان و گروهش بخش هایی از تازه ترین اثر او با عنوان «گل پسند» را برای تماشاگران نمایشنامه خوانی کردند و در ادامه نیز تولد ۷۷ سالگی بهزاد فراهانی پایان بخش نهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران بود.

مجموعه فیدیبو به تمام برگزیدگان و نامزد بخش های مختلف نهمین دوره جایزه ادبیات نمایشی ایران اشتراک رایگان یکساله فیدیپلاس را اهدا کرد.

محمود دولت آبادی، بهزاد فراهانی، جمشید جهان زاده، فرزانه نشاط خواه، میترا حجار، اندیشه فولادوند، علی عمرانی، محمد عارف، ناصر آقایی، حسین مسافر آستانه، محمدرضا خاکی، سینا رازانی، حسن علیشیری، محمدامیر یاراحمدی، بهرام ابراهیمی، امین میری، یوسف باپیری، سامان خلیلیان، غلامرضا شهبازی، سعید حسنلو، علی میرزا عمادی، آرام محضری، مریم منصوری، شادی صیادی، پونه عبدالکریم زاده، سمیه نصر الهی و محمد باقر نباتی مقدم از جمله مهمانان مراسم پایانی نهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران بودند.

تاریخ انتشار:۲ بهمن ۱۴۰۰،‏ ۱۵:۱۸

درباره ی پایگاه خبری مخاطبان هنر

پایگاه خبری مخاطبان هنر افتخار دارد از طریق مخاطبان خود از اخبار و رویدادهای تئاتر و سینما مطلع شود . این رسانه تخصصی همچنین از نظرات و پیشنهادات سازنده مخاطبان خود استقبال می کند. پل های ارتباطی تماس با ما به این شرح است: پست الکترونیکی پایگاه خبری مخاطبان هنر: info@mokhatabanehonar.ir